Gales, preparado para assumir as competências em matéria lingüística

A Assembleia de Cardiff obterá no próximo dia 10 de Fevereiro a capacidade de aprovar leis para a promoçom da língua galesa

Sexta, 05 Fevereiro 2010 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

Assembleia de Cardiff

Nationalia.cat – Todo está certo para que o País de Gales incorpore a capacidade legislativa em matéria de línguas. Segundo informa a BBC, a Assembleia galesa poderá impulsionar as suas próprias leis com o objectivo de potenciar o galês e os direitos dos seus falantes -entre 510.000 e 600.000, segundo Linguamón-.

A Governaçom, formada polo Partido Trabalhista e o Plaid Cymru, soberanista, já anunciou que tem previsto apresentar o primeiro pacote de legislaçom no próximo dia 1 de Março, dia do Patrom de Gales, Santo David.

Esta primeira lei, sempre segundo BBC, prevê a nomeaçom de um comissário para a língua galesa, o qual será o máximo responsável de velar porque seja possível o uso do galês nos principais aspectos do dia-a-dia.

Umha das tarefas destacadas -e, com certeza das mais polémicas- será  a de se ocupar de que tanto a administraçom pública como as empresas privadas de alguns sectores -serviços, transporte- utilizem a língua própria de Gales, com a potestade inclusive de sancionar aquelas que nom cumpram os mínimos estabelecidos.

Segundo o ministro Ieuan Wyn Jones, o objectivo desta legislaçom será dar "mais direitos" aos falantes de galês com respeito a serviços, e que estabelecerá "mais concorrências e sançons para garantir que se cumprem as promessas".

Dois anos e médio depois

Segundo as previsons, a chegada das competências a Cardiff (Caerdydd, em galês) produzirá-se com a sançom real no dia 10. A Welsh language legislative competence order (LCO, Ordem pola concorrência legislativa sobre a língua galesa) tivo de superar, em dois anos e médio, a aprovaçom das estâncias legislativas galesa e britânica. A partir da sua entrada em vigor, servirá de base para impulsionar novas medidas relacionadas com a língua galesa, desde Gales e sem passar por Londres.

Dados gerais

  • Populaçom: 2.966.000 habitantes (2006)
  • Superfície: 20.779 km²
  • Instituiçons: Assembleia Nacional de Gales
  • Cidades importantes: Cardiff, Swansea, Newport, Wrexham, Aberystwyth
  • Administraçom estatal: Reino Unido da Grã-Bretanha e Irlanda do Norte
  • Língua territorial: galês e inglês
  • Língua oficial: inglês
  • Data da festa nacional: 1 de Março
  • Cultura religiosa: cristã protestante