Irlanda prepara-se para umha corrida de 1.600 quilómetros a favor do gaélico

Durante nove dias, o Rith percorrerá a ilha para conseguir fundos com o objectivo de impulsionar o uso social da língua irlandesa

Quinta, 04 Março 2010 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

Imagem dos participantes na Korrika basca

PGL – Baseando-se no modelo da Korrika basca, os irlandeses estám a ponto de estrear a sua própria corrida para arrecadar fundos a favor da língua própria do país, o gaélico irlandês. No próximo dia 9 de Março arranca o Rith, que percorrerá 1.600 quilómetros entre Belfast e Galway em nove dias.

Quem quiser dar apoio ainda está a tempo de comprar quilómetros, com preços que vam dos 20 aos 250 euros.

O Rith («corrida», em irlandês) fijo-se coincidir com a Semana da Língua Irlandesa, um acontecimento que se realiza em toda a ilha e que agrupa todo um conglomerado de acçons a favor do idioma céltico. Entre as organizaçons que se implicarám ao Rith há várias entidades históricas para a promoçom do irlandês, como Conradh na Gaeilge, Glor na nGael, Comhluadar, Gael Linn ou Seachtain na Gaeilge.

O próprio percurso do Rith já é todo um símbolo. A corrida começa na capital da Irlanda do Norte, onde desde há anos se vive um renascimento da cultura celta, e depois de passar pola capital da República da Irlanda, Dublin, acaba no dia 17 -no dia de Sam Patrício, patrom da Irlanda- em Galway, umha das principais cidades do oeste irlandês, muito perto das áreas onde ainda se mantém o uso vivo e normal da língua.

À estafeta que se irám passando os corredores terá uma mensagem de apoio à língua por parte da presidenta da Irlanda, Mary McAleese. 

Segundo explica a organizaçom no web do Rith, o dinheiro obtido será internado num «fundo especial» que será usado para «dar apoio a projectos na Irlanda que promovam e alentem o uso da língua irlandesa como língua da comunidade».

Se todo correr bem, daqui a dous anos realizará-se umha nova ediçom da corrida.

 

+ Ligaçons relacionadas: