Primeiras imagens do documentário ‘Bertsolari’

O projecto poderia converter a Bertsolari no filme definitivo sobre a matéria

Sexta, 12 Março 2010 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

Asier Altuna

PGL – Acaba de ser disponibilizado na rede um avanço de Bertsolari, documentário com vocaçom cinematográfica que rondará a hora e meia de metragem. Polo momento, pode ser visionado na rede umha primeira montagem de doce minutos que dá conta da excelente feitura do trabalho.

No vídeo aludido, dirigido por Asier Altuna (Bergara, 1966) e produzido por Txintxua Films, aparecem imagens filmadas no passado mês de Dezembro no  BEC de Barakaldo, que acolheu a final do Campeonato de Bertsolaris de Euskal Herria, com mais de 14.500 pessoas entre o público. Também se realiza um seguimento especial a Andoni Egaña e se entrevista a um instruído em tradiçom oral, do estrangeiro.

Segundo algumhas vozes, o projecto é muito mais ambicioso e poderia converter a Bertsolari no filme definitivo sobre a matéria.

Bertsolari

Os Bertsolari som homens e mulheres que se dedicam a compor, cantar e/ou improvisar versos em basco, chamados 'bertsoak'. Os bertsolaris improvisam no momento os seus versos seguindo umhas regras de rima e métrica concretas.

 

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

 

A regueifa

A tradiçom oral basca nom deixa de ter certos paralelismos com as regueifas, cantigas entre duas ou mais pessoas que seguem um mesmo cantar ou som durante o tempo que dura umha disputa sobre um tema determinado. A regueifa tem um certo parecido com a tençom medieval, sendo a regueifa mais popular.

Este tipo de versos a várias vozes podem ser escuitados em qualquer parte da Galiza, sendo de especial destaque pola sua riqueza e variedade a produçom das zonas de Bergantinhos e costa da Morte. Ademais, a Regueifa da conta do património imaterial galego-português, e assim, existem em Portugal os denominados cantares ao desafio, existentes também no Brasil com o nome de repentistas.

 

Regueifeiros de Carvalho, Bergantinhos