Catalám torna-se língua cooficial em Perpinhám

O pleno da Câmara Municipal aprovou a resoluçom por unanimidade, equiparando-a ao francês em consideraçom oficial

Quarta, 16 Junho 2010 11:10

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

Mapa das localidades do sul da França que historicamente pertencem à Catalunha

PGL - Perpinhám, cidade francesa situada em território histórico da Catalunha, vem de aprovar a oficializaçom da língua catalá. O facto constitui o início de um processo polo qual o idioma poderia recuperar a consideraçom por parte dos 25 municípios da Mancomunitat de Perpinyà.

Os objectivos da Carta Municipal da língua catalá som, além de situar a língua catalá ao mesmo nível do que o francês, garantir a sobrevivência e a transmissom generacional, asim como assegurar a presença na vida pública e social da cidade.

O documento aprovado pola Câmara Municipal ampara-se em diversos textos internacionais, mas também na própria Constituiçom francesa. Segundo o regedor municipal, Jean-Marc Pujol, o texto «pretende explicar ao conjunto da populaçom que tenhem umha identidade catalá, da qual estamos orgulhosos e que queremos promover».

A Carta aclara que as medidas para favorecer o desenvolvimento do catalám como língua oficial estenderám-se aos âmbitos do ensino, o serviço à infância, a sinalética, os serviços públicos e uso social e os meios de comunicaçom. Por outra parte, insta expressamente as «administraçons, regedores, entidades, empresas associadas e estruturas supramunicipais a integrar a dimensom da língua catalá nas suas funçons e atribuiçons, especialmente em todo o que concerne à comunicaçom com o público».

 

+ Ligaçons relacionadas: