A carência de professores deixa a língua sorábia à beira da desapariçom

Actualmente há entre 15.000 e 30.000 pessoas que tenhem o sorábio como língua materna

Sexta, 18 Junho 2010 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

Regiom da Alemanha na qual se fala a língua sorábia

PGL - O idioma sorábio topa-se em situaçom crítica devido à falta de professores com um nível ajeitado para dar aulas no sistema de imersom lingüística pré-escolar e ao descenso progressivo do número de falantes.

Esta língua é a mais ocidental da família eslava, e desde há 10 anos conta com um programa de imersom lingüística, similar ao de outras zonas da Alemanha, destinado a parar o vertiginoso descenso no número de falantes, agora mesmos situado entre os 15.000 e os 30.000 utentes.

Segundo o portal web Deutsche Welle, o cenário é desolador. Nas instituiçons educativas do domínio sorábio, especialmente nas de Brandemburgo, os professores aprendem a língua sorábia justo antes de começar os cursos de imersom. Um dos responsáveis do programa, denominado Witaj (bem-vindo), Christian Elle, explica que «necessitam mais quatro ou cinco professores sorábios para o curso próximo. Na Saxónia, mais dez».

A soluçom, segundo Elle, é a formaçom de professorado em Cottbus, mas para isto nom há recursos avondo, pois os recortes do governo alemám já estám afectando ao ensino pré-escolar de sorábio. Porém, o facto de nom ser oficial e o pouco uso por parte das geraçons mais jovens, unido à difusa oferta educativa (ainda com os intentos dos últimos anos por parte do governo alemám) fam da sobrevivência deste idioma algo realmente complicado.

 

+ Ligaçons relacionadas: