Aranês torna língua oficial na Catalunha

O Pleno do Parlamento catalám aprovou a moçom para oficializar aranês em Arám · A lei regula o seu uso nas instituiçons, escolas e meios de comunicaçom

Sexta, 24 Setembro 2010 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

Situaçom do Vale de Arám respeito do resto da Catalunha administrativa

PGL - A língua aranesa conta desde 22 de Setembro com Lei aprovada no Parlamento Catalám em que se reconhece a oficialidade desta variante da língua occitana no Vale de Arám.

A Lei aprovou-se graças aos votos a favor do tripartido (PSC, ERC e ICV), ademais de CiU. Nela reconhece-se, protege-se e promove-se o aranês (occitano do Vale de Arám) como língua oficial que é da Catalunha.

O síndic d´Aran (chefe da administraçom aranesa) falou dum «dia histórico», mas também trasladou a preocupaçom pola situaçom deste idioma, indicando que está «na Unidade de Vigilância Intensiva», fazendo um símile médico.

Pola sua parte, os partidos Ciudadanos e PP da Catalunha denunciárom que a lei nom contempla a sentença do Tribunal Constitucioanl quando se fala da língua «preferente» e polemizárom com os outros grupos sobre o próprio título da Lei por se referir a «o occitano, aranês no Arám».


+ Ligaçons relacionadas: