Denunciam espanholizaçom da Rádio Galega Música

Entre Dezembro e Abril analisou-se o idioma das canções obtendo 54,2% em castelhano

Terça, 25 Maio 2010 08:23

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

A Rádio Galega Música é um canal especializado da estaçom pública

PGL - Um leitor do Portal realizou um estudo do tipo de canções emitidas pola Rádio Galega Música, canal especializado da rádio pública. As suas conclusões evidenciam um altíssimo grau de espanholizaçom da programaçom musical.

Segundo explica o nosso leitor, Música em Sessom Continua «é um programa que cobre 83% das horas de emissom semanal da Rádio Galega Música». Entre Dezembro e Abril analisou-se o idioma das canções obtendo 54,2% em castelhano, 43,2% em inglês, 2,1% em galego-português (do qual apenas 0,4% correspondeu a artistas galegos) e 0,5% noutros idiomas (maioritariamente italiano).

Aliás, «som habituais as versões em castelhano tanto de canções originalmente criadas em italiano como de adaptações por artistas hispanos de clássicos norte-americanos».

Para este leitor, à «auto-imposiçom da peneira castelhana» no acesso a outras músicas do mundo e à marginalizaçom da música galega e em conjunto da lusófona cumpre «somar as mensagens castelhanizadas e alienantes entre canções como “estás escuitando RGM”, “RGM mola, passa-o”, “RGM, a tua identidade”, etc.», o qual contribuiria para o pessoal «se acabar de convencer de que ilegalmente e, mais umha vez, desde os organismos públicos galegos está-se a oprimir a nossa língua e cultura impondo outras estrangeiras».