Galiza Livre continua especial relaçons Galiza-Portugal com R. Lapa e Pessoa

Rodrigues Lapa: «A Recuperação Linguística Galego-Portuguesa: Um Drama que afecta a nós todos»

Terça, 17 Novembro 2009 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

Rodrigues Lapa e Fernando Pessoa

PGL – O portal soberanista Galiza Livre publicou na internet dous novos contributos do Especial Relaçons Galiza-Portugal. Nesta ocasiom, o portal recolhe dous estudos sobre a relaçom dos intelectuais portugueses Rodrigues Lapa e Fernando Pessoa com a nossa naçom.

O quarto artigo da série, intitulado Rodrigues Lapa, o militante galeguista de Anadia, recolhe um estudo do professor Isaac Alonso Estraviz publicado originalmente no número 53 da revista Agália (1998).

O estudo do lexicógrafo galego, intitulado A Galiza, os galegos e a língua segundo Rodrigues Lapa, explica a conexom de Rodrigues Lapa com a nossa terra e analisa a sua comunicaçom epistolar com intelectuais galegos como Paulino Pedret Casado, Álvaro de las Casas, Fontenla Rodrigues, Bouça-Brei, Outeiro Pedralho, Monteiro Santalha, Xavier Alcalá, Teresa Barros, Manuel Miragaia Doldám, José Ramom Pena, Carvalho Calero ou M.ª do Carmo Henriques Salido.

O quinto artigo do especial está dedicado a Fernando Pessoa e centra-se na possível galeguidade do heterónimo pessoano Alberto Caeiro. O artigo, que foi publicado originalmente no número 82 do Novas da Galiza com o título “A invenção de Caeiro”, explica que o momento em que foi utilizado pola primeira vez o heterónimo foi na nossa terra, numha brincadeira com a que o português pretendia fazer acreditar a António Ferro que Alberto Caeiro era um poeta natural da Galiza.

 

+ Ligaçons relacionadas: