UmPortugues.com para corrigir textos segundo novo acordo ortográfico

A ferramenta serve topar gralhas nos textos em português, indica as incongruências com o novo Acordo Ortográfico e explica a motivaçom

Segunda, 28 Junho 2010 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

PGL - Cria-se UmPortugues.com, umha ferramenta para a correcçom e actualizaçom dos textos redigidos a partir das normas ortográficas anteriores ao novo Acordo Ortográfico de 1990, que entrou em vigor no início de 2009 no Brasil, origem da iniciativa.

Trata-se de uma web para adaptar textos ao Acordo Ortográfico. O próprio nome do site, "um português", fai referência à unificaçom da língua que se produz com o referido Acordo. Ainda que focado para brasileiros (na própria introduçom fala que o AO foi vigorado no Brasil), pode ser útil a outros utentes da língua.

A web inclui ligações para o texto do AO, destaques para as principais mudanças (focadas no público brasileiro, como a eliminaçom do trema), e até um conversor automático de texto da antiga grafia para a nova. Precisamente a ferramenta mais interessante é o conversor, que além de adaptar o texto, também marca as palavras com grafia errada e,  passando o rato por cima, oferece a explicaçom de qual regra foi quebrada.

Com a recente apresentaçom do Lince, conversor para a nova normativa apoiado polo governo de Portugal, e a posta em andamento de Umportugues.com, vai-se conformando um conjunto de ferramentas informáticas para ajudar na adaptaçom da populaçom do âmbito da lusofonia.

 

+ Ligaçons relacionas: