Documentário sobre a recuperaçom dos 'merdeiros', protagonistas do Entrudo viguês

Os merdeiros eram umha representaçom da rivalidade entre marinheiros e labregos no Vigo de há mais de cem anos

Segunda, 18 Fevereiro 2013 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

PGL - Por todo o país som várias as figuras que encarnam, e nunca melhor dito, o Entrudo. Os peliqueiros de Laça, os cigarrons de Verim ou as pantalhas de Ginzo som provavelmente os personagens mais conhecidos, mas há muitos mais, como os merdeiros de Vigo.

Os merdeiros eram muito populares no Vigo mais marinheiro, e eram umha representaçom das rivalidades entre marinheiros e labregos. Precisamente, as vestes pretendiam imitar as roupas dos escabicheiros, pessoas procedentes do rural que trabalhavam vaziando os poços negros da cidade para fertilizar as terras, daí a origem do nome deste personagem do Entrudo. Porém, os merdeiros exageravam os elementos e apeiros mais significativos dos escabicheiros a modo de caricatura, e nom duvidavam em zorregar com peixe podre as pessoas.

Para resgatar o merdeiro do esquecimento, Breixo Parcero e Vanessa Rodríguez realizárom o documentário Os merdeiros, a recuperaçom, elaborado com software livre, disponível gratuitamente on-line e licenciado como Creative Commons. Este trabalho pom em valor o labor realizado pola Asociaçom Etnográfica A Merdeira, cujo gérmolo está nas preexistentes Associaçom Casco Velho e A Revolta do Berbés.

Da desapariçom à recuperaçom

Segundo narra no documentário Fiz Axeitos, presidente da Merdeira, na década de '30 do século passado «aparecem bandos da própria alcaldia proibindo a figura do merdeiro em benefício desse Carnaval de salom, de coreografia, bailes e música enlatada». A recuperaçom iniciou timidamente em 2006, luitando sobretudo contra o esquecimento a que fora submetida a figura. Atualmente já nom é um personagem desconhecido, e chama cada vez com mais força quando se aproxima o Entrudo, para recuperar o seu lugar.

Os merdeiros, a recuperaçom

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.