AGAL disponibiliza na rede a wíki-FAQ do reintegracionismo

Responde perguntas básicas do ideário reintegracionista, os quês e os porquês, mas também som fornecidas informaçons que facilitem a vida do novo reintegracionista

Segunda, 31 Janeiro 2011 00:00

Atençom, abrirá numha nova janela. PDFVersom para impressomEnviar por E-mail
Engadir a del.icio.us Compartilhar no Twitter Compartilhar no Chuza Compartilhar no Facebook Compartilhar no DoMelhor

PGL - Já é acessível na rede a wíki-FAQ do reintegracionismo, umha ferramenta que visa dar resposta às perguntas mais freqüentes acerca desta proposta.

Cada ano, milhares de rapazes e raparigas recebem nos centros de ensino galegos a versom oficial da questom da língua, de maneira que esta se fai cada vez mais 'natural' para a sociedade galega. Em contraposiçom, o reintegracionismo precisa ter umha boa documentaçom, dirigida a um público geral, e de fácil acesso. Isto, hoje em dia, significa que deve estar acessível na Internet.

Foi essa premissa o que levou para iniciar um projeto que agora já é público. Os materiais fôrom elaborados por Beatriz Peres Bieites, Eduardo Sanches Maragoto, José Ramom Flores das Seixas, Joseph Ghamine e Valentim Rodrigues Fagim. Desta equipa assinalam que se bem que o movimento reintegracionista tem publicado textos muito didáticos e claros, «infelizmente nom som de fácil acesso para as novas geraçons». Destarte, numha época onde a informaçom sobeja, «chegando-nos por múltiplos meios até nos atordoar, pensar que tais textos, a maior parte descatalogados, vam ser procurados massivamente, é ilusório».

Lembram, aliás, que no velho PGL ainda há bastante informaçom sobre a questom da língua, «mas em geral ela nom está dirigida a nom especialistas», e além disso nem sequer é fácil de encontrar.

Um dos problemas que tem qualquer comunidade em expansom é a ignoráncia lógica dos recém chegados, ou dos possíveis novos membros. Para responder de forma prolixa às dúvidas dos neófitos, sem esgotar a paciência dos veteranos, foram inventadas as FAQ[1], respostas a perguntas frequentes. Assim que começárom por elaborar umha lista de perguntas que som feitas com certa freqüência, tentando respondê-las adequadamente a seguir.

No entanto, a equipa constatou que já há tempo as FAQ estám a ser substituídas por wíkis, mais flexíveis e completas. Por isto, «nós, sem estarmos na vanguarda da tecnologia, pretendemos nom ficar muito desfasados, de maneira que, sem abandonarmos totalmente o formato FAQ, decidimos elaborar umha wíki, a wíki do reintegracionismo».

A presente wíki-FAQ responde perguntas básicas do ideário reintegracionista, os quês e os porquês, mas também som fornecidas informaçons que facilitem a vida do novo reintegracionista; que ferramentas informáticas tem à mao, onde estám os centros sociais deste movimento, como ver televisons lusófonas via Internet ou via satélite, etc. As wikis som conhecidas por facilitarem o trabalho colaborativo, muitas vezes com colaboradores espontáneos. Porém, também é sabido que o grau de vandalismo em certos temas pode ser muito elevado. Por isso, julgou-se mais prudente que este seja «parcialmente fechada», ao menos na fase inicial.

 


[1] Em inglês, Frequently Answered Questions (resposta às perguntas freqüentes).

 

+ Ligaçons relacionadas: